måndag 15 december 2014

GRANN GRAN

Äntligen! Som jag har längtat efter den här. Tillsammans med pappa så valde vi ut den finaste granen i stan. Ni andra kan säga eller tro vad ni vill, för vår är verkligen den finaste granen. När mamma kom hem sprang hon ner och hämtade allt pynt. Hon har verkligen lyckats samla på sig en himla massa pynt den där kvinnan. Ny ljusslinga hade hon också införskaffat för detta året och hej så bra det blev. Jag och mamma pyntade så mycket vi bara orkade och kunde och sedan var det dags för den årliga traditionen, eller jag tänker iallafall gör det till en årlig tradition från och med i år. Nämligen att jag sätter stjärnan i toppen på plats. 
På lucian på dagis förra veckan så berättade Hugo att hans tomte redan hade varit hemma hos honom och lagt en massa paket under deras gran. Hugo var lite ledsen för att han hade missat honom. Nu hoppas jag att min tomte också kommer till mig snart och lägger en massa paket under vår gran. Som tur är så har vi larmet på så min tomte kan inte bara smyga in och ut tyst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar